Vriendenclub

Sinds 2001 kent v.v.Gorecht een Vriendenclub. Deze Vriendenclub zet zich op vele manieren in voor onze club, zo hebben zij bijvoorbeeld bijgedragen aan de inrichting van het nieuwe clubhuis, aanschaf jeugddoelen en het huren van bussen voor supporters bij speciale wedstrijden.

In 2015 is de Vriendenclub verder gegaan als een zelfstandige vereniging met statuten en de Vriendenclub staat ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nr. 63296152.

Het doel is ongewijzigd: een fonds te vormen en te beheren, waaruit betalingen kunnen worden gedaan voor activiteiten en voorzieningen, van v.v. Gorecht, die het normale budget van deze vereniging te boven gaan en die passen binnen de doelstellingen van de voetbalvereniging.

De leden van de Vriendenclub voelen zich , om welke reden dan ook betrokken bij v.v. Gorecht. Zij verklaren zich bereid om gedurende een periode van tenminste drie jaar jaarlijks een bedrag van €50,00 of meer in het fonds te storten. Voor het fonds heeft de Vriendenclub een eigen bankrekening: NL61RBRB0919107885 bij de Regiobank.

Over de besteding van de in het fonds gestorte gelden beslist het bestuur van de Vriendenclub, dat voor het gevoerde beleid verantwoording aflegt aan de ledenvergadering van de Vriendenclub. Deze ledenvergadering wordt tenminste éénmaal per jaar gehouden.

In de afgelopen jaren zijn er onder andere bijdragen van de Vriendenclub geweest voor de inrichting van het nieuwe clubhuis, de aanschaf van een brandveilig archiefkast, de aanschaf van nieuwe jeugddoelen, het plaatsen van banken bij het puppyveld, de aanschaf van banken en tafels op het terras voor de kantine. Ook werden bijdragen gegeven voor het huren van bussen voor de supporters bij heel speciale wedstrijden.

Historisch archief
Een speciale taak van de Vriendenclub is het beheer van het Historisch archief geweest. De Vriendenclub heeft na de kantinebrand, waarbij ook veel historisch materiaal verloren is gegaan, er voor gezorgd dat weer veel van dit materiaal, zoals de clubbladen, foto’s en krantenartikelen, beschikbaar werd. Al dit materiaal is nu keurig gerubriceerd en wordt bewaard in de speciale brandvrije kast in de bestuurskamer. Leden van v.v. Gorecht kunnen dit materiaal inzien in overleg met het bestuur van de Vriendenclub. Dit historisch archief heeft ook ten grondslag gelegen aan het Jubileumboek, dat door de Vriendenclub is uitgegeven bij het 50-jarig jubileum van v.v. Gorecht. Van het jubileumboek zijn nog enkele exemplaren verkrijgbaar bij de secretaris tegen een gereduceerd tarief van € 12,50.

Draagt u de club een warm hart toe en wilt u lid worden van de Vriendenclub? Dat kan! U kunt zich aanmelden door dit formulier in te vullen en per mail naar de secretaris van de Vriendenclub retour te sturen.

FritsKamminga.jpg Milan.jpg Evert.jpg
Frits Kamminga