Gorecht scoort weer en wint van FC Lewenborg (4-2)

FC Lewenborg 1

2e klasse J

11 mei 2024 15:00

T. Westerloo

Sportpark De Koepel
Scharlakenlaan 28
9751HD
HAREN GN

Zaterdag een zeer blije pupil van de week, die de aftrap mocht verrichten. Koen Smit, middenvelder van Gorecht JO11-1, fanatiek supporter van het gepromoveerde FC Groningen en ook nog geselecteerd door de FC om daar te komen trainen. Hoe mooi is dat op zo’n zonnige zaterdagmiddag op sportpark De Koepel.

Voor de wedstrijd heeft onze spits Bob Poorta een mooi Gorecht shirt uitgereikt gekregen voor hun geboren dochtertje Noé. Een mooie en zeer gewaardeerde gewoonte bij Gorecht.

Bij de aftrap van de wedstrijd liet Koen gelijk zien waarom hij geselecteerd is. Vol overgave sprintte hij richting het doel van de tegenstander en liet met een prachtige schijnbeweging de keeper van Lewenborg volledig kansloos. Zou Gorecht dit goede voorbeeld een vervolg kunnen geven?

Reeds na 6 minuten gaf Bob Poorta het antwoord op deze vraag en scoorde hij bij zijn eerste balcontact gelijk de 1-0 voor de zwart-witten. Lewenborg moest aan de bak, wilde het uit de onderste regionen weg komen. Rond de 19e minuut maakte Tom Katgert de 1-1 en begon alles weer opnieuw. Lewenborg stelde keeper Willem Bouwkamp nog een keer flink op de proef, maar die wist de bal vakkundig te pareren. Gorecht had het beste van het spel en Lewenborg probeerde het wel maar kreeg te weinig grip op de spitsen van Gorecht. Een schot van afstand van Michel Koopman van Gorecht was te machtig voor keeper Boris Bootsma en zo stond in de 37e minuut de 2-1 op het scorebord. Niet veel later lag door een mooie goal van Benjamin Zondervan ook de 3-1 in het net en leek de wedstrijd gespeeld. Maar daar dachten de mannen van trainer Bob Pontjodikromo anders over. Nog voor de thee scoorde Lewenborg via Mitchell van Kalsbeek een schitterende goal in de rechter bovenhoek en werd de wedstrijd weer spannend. Na de rust werd er nog wel gestreden om de punten, maar begon de wedstrijd wel iets meer te lijken op zomeravond voetbal. Gorecht bleef duidelijk de betere ploeg, maar het duurde nog lang voor de bevrijdende 4e goal viel. Een prachtige actie van Nick Janzen aan de zijlijn en een goede afgemeten voorzet van dezelfde Nick, zorgde ervoor dat Benjamin Zondervan in staat gesteld werd doeltreffend af te ronden en zodoende met zijn tweede doelpunt de wedstrijd definitief besliste. De spitsen van trainer Hans van der Ploeg lieten gelukkig zien, dat ze het vizier weer wat scherper hadden afgesteld dan de vorige week in en tegen Bedum. Zodoende stegen ze weer wat en bezetten nu de 5e plek in de ranglijst. Zaterdag aanstaande volgt de uitwedstrijd naar nummer 2 Noordscheschut.

Verslag en foto's: Henk Vrieling