Gorecht 2 wint serie van drie wedstrijden op rij en stijgt naar plek 7 (3-1)

SV Bedum 2

1e klasse B

20 april 2024 12:45

M. Timmerman

Zaterdag 20 april boekten de mannen van Gorecht 2 van trainer Marco IJzer en leider Bert Niewold hun derde overwinning op rij. Ze wonnen de thuiswedstrijd op Sportpark de Koepel tegen Bedum 2 met 3-1.

Op 28 maart werd de uitwedstrijd tegen Achilles 1894-2 gewonnen met 3-4 en op 13 april werd uit gewonnen tegen ZZVV uit Zuidwolde met 2-3. Door deze drie mooie overwinningen klommen ze van de onderste plekken weg naar boven. Winnen ze op 4 mei ook nog de inhaal wedstrijd tegen Mamio 2, stijgen ze nog verder naar plek 5.

Mooi om te zien hoe dit jonge team onder leiding van de ervaren en nog altijd vol ambitie zittende trainer Marco IJzer, zo zijn weg omhoog vind en veel vooruitgang boekt in hun prestaties. Na een wat stroef begin krijgt het elftal elan en wordt er steeds beter gespeeld. De jonge honden vinden in Marco een ervaren trainer en tevens vaderfiguur. Door zijn aanpak en aandacht voor de jonge spelers hebben ze er heel veel plezier in en dat werpt zijn vruchten af.

Na dit seizoen is Marco van plan te stoppen en ook Bert gaat na vele jaren leider te zijn geweest stoppen. Wat alle spelers erg jammer vinden. Hopelijk slaagt de club erin een nieuwe trainer te vinden die deze mooie jonge groep verder onder zijn hoede kan nemen en door gaat, waar Marco mee begonnen is.

Dit verdient het 2e elftal en kan zo het voorportaal worden voor verdere ontwikkeling en doorstroming  naar Gorecht 1. Kon het niet nalaten om dit elftal met begeleiding, even en hopelijk veel langer in het zonnetje te zetten. Een wens van mij en met mij van veel Gorechters vermoed ik.

Verslag: Henk Vrieling
20240420_132348.jpg